Twórcy produkcji niszowych biorą na siebie niezłe ryzyko. Mają szansę stworzyć grę, która będzie tak dobra, że jej renoma rozniesie się daleko poza wąskie grono docelowych odbiorców, ale mogą też bardzo łatwo przygotować produkt, na który uwagi nie zwróci zupełnie nikt. Gdzie na tej skali plasuje się Overpass?
Przodkowie
Symulacje off-roadowe... ahhh ten gatunek nie ma ostatni dobrego życia i wzięcia. Był wprawdzie Dakar 2018, ale szczególnie do symulacji brakowało daleko. To już nie lata, gdy pokazywały się produkcje tak nietypowe jak Screamer 4x4, który w swojej klasie po dziś dzień pozostaje niedoścignionym wzorem.
W tym momencie, zupełnie niespodziewanie, wkracza jednak na scenę Overpass. Produkcja, która ma nam za zadanie przybliżyć off-road na "małych czterokołowcach", czyli quadach oraz ATV.
Trybi, czy nie trybi?
W Overpass możemy bawić się w trybie pojedynczej próby, własnych mistrzostw, multiplayerze oraz oczywiście możemy rozegrać karierę. Ta podzielona jest na 12 rund, po których cała stawka mistrzostw dzielona jest na "finał A" i "finał B", który rozgrywa między sobą walkę o główne trofeum sezonu. Sama kariera ma dość nieliniowy przebieg i zawsze mamy wybór jaką imprezę rozegrać jako następną. W dodatku zajmowanie dobrych miejsc odblokowuje nowe ulepszenia naszego sprzętu, a także gadżety jak nowy ubiór kierowcy. Poza tym mamy jeszcze kontrakty sponsorskie i dodatkowe wyzwania, więc jest tego trochę.
Choć po rozegraniu kompletnych mistrzostw stwierdziłem, że w sumie nie są one niczym specjalnym, to jednak jako całość na pewno należy zaliczyć je na plus. Pozostałe tryby nie wymagają komentarza, no może poza multi, które bardzo chciałem dla was sprawdzić, ale... niestety nigdy podczas gry nie trafiłem w lobby na jakiegokolwiek gracza!
Idu i patrzu
Oprawa Overpass nieco mnie rozczarowała. Jest zła? Nieeee.... Jest po prostu tylko OK. Powiedzenie, że jest przeciętna, to może zbyt surowa ocena, z kolei dobra to na wyrost. Jest więc tylko i aż OK. Dlaczego? Odpalając produkcję na Unreal Engine po prostu spodziewałem się więcej. Tymczasem możliwości silnika graficznego widać w efektach specjalnych, świetlnych itp., ale już jakość modeli, a szczególnie tekstury, niedomagają. Nawet wspomnianym efektom daleko do poziomu choćby Assetto Corsa Competizione, ale z pewnością cieszą one oko. Tymczasem tekstury wszędzie zdają się przypominać, że to nie jest topowa gra, w dodatku mamy do czynienia z produkcją multiplatformową, choć moim zdaniem współczesne konsole mogą wygenerować dużo lepszy obraz. Oprawa graficzna nie odrzuca, ale też na pewno nie zachwyca.
Jeśli zaś chodzi o dźwięk to jak dla mnie mogło by go nie być. Muzyka niby jest dobrze dobrana, ale dla mnie jakoś zbyt się narzuca. Zresztą dużo jej nie posłuchamy, bo jest jedynie w menu - na trasie za tło robi jedynie dźwięk silnika, jak to w produkcji chcącej postawić na w miarę realną zabawę. Niestety wspomniane odgłosy maszynerii dla mnie były po prostu... męczące. Wiadomo, że quady oraz ATV to trochę takie "bzyczki", ale ktokolwiek kiedyś jechał takim urządzeniem na pewno zgodzi się, że to co prezentuje Overpass jest zdecydowanie zbyt płaskie. Wszystkie pojazdy brzmią jak kosiarka, w dodatku bardzo jednostajnie i monotonnie, co po prostu męczy. Przynajmniej mnie.
Ciąg dalszy na 4 kółka i nie tylko...
PS. Zapraszamy do śledzenia "4 kółek" na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Tam jeszcze więcej treści!
Dawid Karasek napisał:
Ciekawe kto wygra w tym sezonie...
Patryk Bojarski napisał:
Niesamowite zdjęcia!