Zobacz możliwości portalu TurboRebels

Zobacz sesje zdjęciowe, kalendarz imprez, i wiele więcej.
Zaloguj się, włącz tablicę i wyłącz ten komunikat ;)

Zapraszam na relację z mojej motoryzacyjnej wyprawy marzeń po słonecznej Italii.

Marzyć każdy może

Każdy ma jakieś marzenia. Marzenia maniaka motoryzacji po prostu muszą być powiązane z tą dziedziną. Jednym z moich była wyprawa po Włoszech, z okazją do zobaczenia kilku legendarnych miejsc i wydarzeń, w tym kraju, słynącym przecież z ogromnej motoryzacyjnej kultury i historii, rozpoznawalnych na całym świecie. W spełnieniu ów marzenia postanowiła pomóc moja żona, z okazji pewnej okrągłej liczby przy dacie moich tegorocznych urodzin.

No to wio! Albo nie... Wyprawa ostatecznie miała odbyć się całą rodziną, czyli do pasażerów należało doliczyć niemowlaka. Dla nas oznaczało to pierwszą taką eskapadę, czyli z wypadu zrobiła się wyprawa. Lot, wynajem auta, wózek, fotelik... No prawdziwe wyzwanie. Wraz ze skalą wyzwania rosły też oczywiście koszty. W końcu jakoś udało się to wszystko poskładać i w połowie maja wystartowaliśmy wszyscy z Warszawy w jedynym słusznym kierunku...

Mediolan

Lądowanie to dopiero półmetek podróży. Wzięcie auta z wypożyczalni, montowanie fotelika, przepakowanie, nawet wyjazd z parkingu okazał się wyzwaniem. Potem podróż do naszej bazy wypadowej i zarazem jednego z najładniejszych regionów Włoch i (moim zdaniem) Europy - nad jezioro Garda. Tego dnia nie było dane nam go podziwiać, bo zawitaliśmy na miejsce późną nocą.

Pagani Zonda R na rynku w Modenie

Szybkie wyrzucenie rzeczy z auta, ogarnięcie dzieciaka i lulu, bo kolejnego dnia pierwszy motoryzacyjny punkt programu, czyli wizyta w Lamborghini. Dosłownie wizyta, bo obok zwiedzania muzeum, także oprowadzenie po linii produkcyjnej. Ta atrakcja ma sztywną godzinę, zaklepaną miesiąc wcześniej, więc nie można się spóźnić. Pobudka, nieco nerwówki i jedziemy. Kawałek to jest, bo znad Lago di Garda w okolicę Modeny to ponad półtorej godziny jazdy.

Kolebka (prawie) wszystkiego

A właśnie! Czemu Lamborghini i Modena? Modena kojarzy się przecież z Ferrari. Ano jeśli nie wiecie Modena jest naprawdę kolebką włoskich producentów superaut i nie tylko. W promieniu dosłownie 10 kilometrów od centrum Modeny znajdziecie: fabrykę i dwa muzea Ferrari, miejscowość Sant'Agata Bolognese, w której mieści się fabryka i muzeum Lamborghini (historię jak powstała, opisałem dla was wcześniej), fabrykę i muzeum Pagani, a także miasteczko Campogalliano. Co w nim jest? Widoczna już z autostrady opuszczona fabryka Bugatti, w której produkowano tylko jeden model EB110. Można ją obejrzeć z pomocą Włocha, który opiekuje się całym obiektem. TUTAJ macie do niego kontakt, mnie akurat nie udało się z nim umówić na czas, z resztą program naszej wycieczki i tak był już przeładowany. Jakby tego było mało 30 kilometrów od Modeny jest Bolonia, a tam muzeum Ducati, a więc coś dla wielbicieli dwóch kółek. Także jeśli ktoś pasjonuje się motoryzacją, to Modena jest miejscem takiej koncentracji perełek tej gałęzi przemysłu, że trudno znaleźć lepsze miejsce do zwiedzania!

Lamborghini Aventador SVJ

Tymczasem my cudownie wyrobiliśmy się na czas, by wejść na linię produkcyjną Lambo. Uf! Młody i żona zostają w muzeum, a ja idę na halę produkcyjną. Gdy po godzinie wracam wszyscy pracownicy muzeum już ich znają. Głównie z tego, że godzinę chodzili po schodach (to ten etap u syna ;) ). Pakowanie do auta i żegnamy Modenę, wyjeżdżając w kierunku kolejnej atrakcji w mieście Mantua.

Tysiąc mil

Jakiej? Ano musicie wiedzieć, że termin wyjazdu nie był wybrany przypadkowo. W tym dokładnie czasie we Włoszech startuje legendarna Mille Miglia. Sam start miał miejsce tego dnia w Brescii niedaleko jeziora Garda, a my złapaliśmy całą kawalkadę jak przejeżdżała, czy raczej defilowała, przez zabytkowy rynek miasta Mantua właśnie. Co to był za widok! Rozsiedliśmy się wygodnie w restauracji i podziwialiśmy mijające nas największe skarby motoryzacji nie tylko historycznej, ale i współczesnej.

Zawodnicy Mille Miglia 2019 na trasie

Kolejny dzień to chwila odskoczni od atrakcji czysto motoryzacyjnych i objazd samego Lago di Garda. Teren jest naprawdę przepiękny i wywołuje opad szczęki wielokrotnie. Sama trasa jest taka, że przyjemnie nią po prostu jechać i nawet nie zwrócicie uwagi jak zwolnicie do 30 na godzinę by spokojnie podziwiać widoki. Z miejscowości wartych zobaczenia wymienię choćby Limone sul Garda, czy Riva del Garda. Od wrażeń motoryzacyjnych nie dało się zupełnie odciąć. Nie wiem czy w związku z Mille Miglia, czy zawsze tak tam jest, ale co rusz mijały nas zabytkowe kabriolety, czy coupe. Widok tych klasyków na tle pięknej trasy nad jeziorem to obrazek niemal jak z filmu, tylko tutaj nie był on reżyserowany.

Ciąg dalszy na 4 kółka i nie tylko...

PS. Zapraszamy do śledzenia "4 kółek" na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Tam jeszcze więcej treści!

Komentarze (3)

4 kółka i nie tylko
5.06.2019
13:59

4 kółka i nie tylko napisał

Szymon > Wiesz moje wyliczenia mogą być ostro wypaczone ze względu na podróż z niemowlakiem oraz to, że stacjonowałem nie w Modenie, ale ponad 100 km dalej. O kosztach biletów do każdego muzeum jeszcze będę pisał. Jeśli chodzi o bilety lotnicze to z Warszawy można lecieć do Mediolanu-Bergamo od 250 zł w dwie strony np. Ryanairem. Apartament nad jeziorem Garda, z widokiem na samo jezioro to 350 euro za pięc dni, przy czym od lipca ceny są dosłownie 2x wyższe, ale wtedy już temperatury to przedział 28-30 stopni. Maj to jeszcze od 19 do 26 stopni, więc też spoko. Auto na te pięc dni też można mieć już za 500 zł. Szczerze to ciężko mi było nawet teraz pozbierać dokładnie ile wyszło, bo wyjątkowo aż tak nie monitorowaliśmy i sporo dodatkowych rzeczy wpadło. Mi wyszło ponad 2k zł od osoby (pomijając małego), ale codziennie jedliśmy w restauracji, wzięliśmy dodatkowe ubezpieczenie auta za 120 euro (przydało się...), dużo jeździliśmy, no i same atrakcje w przeliczeniu na PLN to mało nie jest. Bardzo mocno zależy od tego co planujesz robić i jak. Myślę że za 1.5k zł od osoby też się da i to na tym samym poziomie a nie z noclegiem przy drodze ;) .

Szymon Kutyła
5.06.2019
11:38

Szymon Kutyła napisał

Rewelacyjna wycieczka i widzę, że bardzo solidnie przemyślana. Czy jesteś w stanie podać orientacyjny kosztorys? Oczywiście wynajem lokum/hotelu i loty to kwestia indywidualna i sezonowa, ale jestem ciekaw jaki to rząd wielkości kosztowo. Dzięki!